Maarten Reinhard - Vervoerscoördinator

Maarten Reinhard is sinds juli 2003 werkzaam bij Munckhof. Na het binnenhalen van het contract voor het trein vervangend vervoer van de Nederlandse Spoorwegen is Maarten de functie van Vervoerscoördinator gaan vervullen. Naast Vervoerscoördinator is hij Accountmanager voor  grootschalige touringcarprojecten.

Als Vervoerscoördinator ben ik verantwoordelijk voor het geplande werk van NS. Geplande aanvragen worden vroegtijdig gecommuniceerd vanuit NS. Dit betreft een aanvraag voor een aantal touringcars op een bepaald traject tijdens werkzaamheden aan het spoor. Na de aanvraag wordt de dienstregeling voor de buschauffeurs gemaakt, worden de gemeentes ingeschakeld, verkeersbegeleiders en buscoördinatoren geregeld en de verkeersinstructies en routeborden gemaakt.

Daarnaast was onze afdeling afgelopen jaar verantwoordelijk voor het busvervoer van het KLM Open. Als je vier dagen op locatie bent is het schitterend om te zien dat er tijdens het gehele evenement geen toeschouwers waren die moesten wachten, dat ze genoten van de sport en dat na afloop de bussen klaarstonden zodat ze naar hun auto’s konden worden gebracht. Daarnaast is het mooi om te zien dat de chauffeurs hart voor de zaak hebben. Het product touringcarvervoer betekent voor mij het verzorgen van een goed begin en einde van een dag uit.

Het leuke aan werken bij Munckhof is de informele werksfeer onder de collega’s, altijd wisselende dagindelingen en het constant in contact komen met nieuwe mensen.’’

Maarten heeft binnen Munckhof verschillende functies vervuld. ‘‘In 2003 ben ik begonnen als taxichauffeur bij Maasbuurt Taxi. Door een toenemend aantal groepsvervoersaanvragen ben ik toen terecht gekomen op de administratieve afdeling. De regie van het groepsvervoer is vervolgens naar Munckhof verhuisd waarna ik in 2008 de overstap heb gemaakt. Binnen Munckhof ben ik gestart als Accountmedewerker en vanuit daar doorgegroeid naar Vervoerscoördinator.

Naast de geplande werkzaamheden houdt onze afdeling zich ook bezig met ongeplande stremmingen. De vervoerscoördinatoren hebben afwisselend bereikbaarheidsdiensten wat inhoudt dat je zowel op kantoor als thuis beschikbaar moet zijn voor het geval dat er een trein uitvalt. Het coördineren van het touringcarvervoer bij een spoorstremming verschilt van een half uur tot drie uur. Bij zeer grote calamiteiten, defectie aan het spoor of een kapot getrokken bovenleiding, kan de stremming meer dan 24 uur gaan duren.

Als Vervoerscoördinator is het belangrijk om stressbestendig te zijn en moet je adequaat kunnen reageren op veranderingen. Daarnaast moet je beschikken over sociale vaardigheden om te communiceren met de opdrachtgevers en vervoerders.



Het product touringcarvervoer betekent voor mij het verzorgen van een goed begin en einde van een dag uit.


Vacatures kantoor- en staffuncties



Ontmoet je toekomstige collega's